Masszázs tanfolyamok

 

Az emberiség már legalább ötezer éve gyakorolja az érintéssel, illetve kézrátétellel történő gyógyítást.

A masszázs azok között a kezelési módok között szerepel, amelyek aktiválják a szervezet öngyógyító energiáit, mély ellazulást eredményeznek és megszabadítják a szervezetet a felhalmozódott méreganyagoktól.

Valamennyien ösztönszerűen is alkalmazunk masszázst.

Ha testünk valamely pontján fájdalmat érzünk, automatikusan rátesszük a kezünket, és simító, dörzsölő mozdulatokkal próbáljuk enyhíteni a fájdalmat. Ha idegesek vagyunk, sokszor csupán a homlokunkhoz szorítjuk a kezünket, és megnyugszunk. Az ilyen jellegű hatást a tudomány is egyre inkább megerősíti: a bőrkontaktus mind a testben, mind pedig a lélekben bizonyos változásokat okoz.

 

A masszázsfajták két ágazatát sajátíthatja el nálunk.

1. Frissítő masszázs >>

masszázs Javítja a vérkeringést

Egészségvédő, regeneráló

Pótolja az aktív mozgást

 

2. Nyirokmasszázs >>

masszázs Javítja az oxigén-ellátást

Nyugtató, fájdalomcsillapító

Segíti a regenerálódást

 
Egy szeretetteljes érintés hatására olyan speciális hormonok áramlanak szét szervezetünkben, melyek jó közérzetet és boldogságérzetet keltenek, s még a túlfeszített idegrendszer is ellazulással reagál rájuk. Masszírozáskor céltudatosan alkalmazzuk a jótékony hatású érintést, hogy a szervezet kiegyensúlyozottá váljon, a fájdalom csillapodjon, a testi és lelki feszültségek pedig oldódjanak.
 
A masszázs:
 

  • serkenti a bőr táplálkozását, növeli ellenálló képességét.
  • befolyásolja a vérkeringést, anyagcserét, hőszabályozást.
  • akár ötszörösére is növelheti a felületes és a mélyen fekvő testszövetek vérellátását.

A vérellátás fokozódása nagymértékben javítja a sejtek oxigén- és tápanyagellátását. A masszázs idegrendszeri nyugtató hatását (ezt neurális effektusnak is nevezik) elsősorban a kéz melege, az általa kifejtett nyomás és az érintési inger váltja ki.
 
Az alkalmazott fogások jellegétől és erősségétől függően a masszázs serkenti vagy megnyugtatja az idegvégződéseket. Ily módon még a stressztől, idegességtől és belső feszültségtől túlterhelt idegrendszer is megnyugodhat, és „normál üzemmódra” kapcsolhat.